Drogi przemyslowe

Drogi przemysłowe powinny być układane na warstwie termoizolacyjnej (piasek, odpadki smołowcowe). Drogi, na których przewidywane jest duże natężenie ruchu oraz mające duże spadki podłużne, powinny mieć nawierzchnię ciężką (kostka, beton ułożone na wzmocnionym podłożu kamiennym). Nawierzchnie lekkie – asfaltowe ułożenie na bruku lub betonie mogą być użyte przy średdnim natężeniu ruchu, wreszcie przy małym natężeniu ruchu mogą być zastosowane drogi gruntowe utwardzone żużlem lub żwirem. Transport wodny może być stosowany tylko tam, gdzie jest możliwość wykorzystania dróg wodnych (rzek, kanałów, jezior). W eksploatacji transport wodny jest tani, jednakże koszty urządzeń są wysokie. Urządzeniami transportu wodnego są kanały i porty . Zakłady przemysłowe nastawione na transport wodny powinny być bezpośrednio zlokalizowane w pobliżu wody. Ze względu na zamarzanie wód zimą należy się liczyć z sezonowością transportu wodnego. Z transportu wodnego mogą korzystać przede wszystkim zakłady, które spławiają drewno, zboże, owoce, ziemniaki (a więc tartaki, młyny, fabryki przetworów owocowych, gorzelnie itp.). [przypisy: ,kasetony świetlne , cyklinowanie parkietów , Oporniki granitowe ]

Powiązane tematy z artykułem: cyklinowanie parkietów kasetony świetlne Oporniki granitowe